Rady a doporučení

Jak se připravit na první trénink

Obecně platí, že oblečení na cvičení by mělo být člověku volné a pohodlné. Jsou vhodné dlouhé kalhoty a tričko s dlouhým rukávem nebo mikina. Jde hlavně o vaše ramena, lokty a kolena, které je lepší mít zahalené. Během jednotlivých cviků budete muset odpočívat, a právě klouby by se mohly ochlazovat (při cvičení vaše tělo produkuje hodně tepla), což by pak zvyšovalo riziko zranění.

Pozornost je třeba věnovat i výběru správné obuvi. Z hlediska bezpečnosti je nejlepší mít zavazovací tenisky.

Časem je dobré pořídit si také speciální rukavice na cvičení. Zamezí tvorbě nežádoucích mozolů a i z hygienického hlediska je cvičení příjemnější. Rukavice se dají zakoupit přímo ve fitnesscentru nebo ve specializovaných obchodech či na internetu.

Nezapomeňte si sebou vzít ručník, ve většině posiloven je používání ručníků na přístrojích nařízeno.

V průběhu cvičení je důležité pít. Nejvhodnější je čistá nesycená voda popř. iontové nápoje, které jsou k zakoupení na baru v daném fitcentru.


Jak to funguje

Vyberte si svého trenéra.

Domluvte si nezávazné setkání, na kterém proberete vaše požadavky a očekávání od cvičení. Trenér vám pomůže stanovit reálné cíle, sdělí vám, jaký typ tréninku je pro vás vhodný a odpoví na všechny vaše dotazy. Stanovení nereálných cílů vás od cvičení zaručeně odradí.

Pokud budete mít o trénink zájem, domluvíte se, ve které z našich domovských posiloven se trénink uskuteční. Pokud byste chtěli trénovat v jiném fitcentru, určitě se domluvíme, jen musíme brát ohled na pravidla daného fitcentra.


Rady jak začít trénovat

Úplné začátky byste rozhodně měli absolvovat s trenérem. Nikdo učený z nebe nespadl a ve fitness to platí dvojnásob. Předejdete tím mnoha problémům, které vás od cvičení spíš odradí.

Pokuste se vnést do svého života určitou pravidelnost a řád týkající se cvičení, stravování a spánku.

Rozdělte svoje úsilí. Neupínejte se ke konečnému cíli a stanovte si posloupnost dílčích cílů. Jejich splnění vám udělá radost a zvýší odvahu zaútočit na cíl nejvyšší.

Pokud si pravidelný pohyb najde ve vašem životě místo, budete se cítit lépe a tím pádem sebevědoměji.

A teď už směle do toho. Zavolejte nám nebo napište a domluvte si první trénink.